torsdag 22. august 2013

Marthe deler sin erfaring med Filip i Stokke bæresele

Som ivrig førstegangsmor- og far gikk vi til innkjøp av bæresele i god tid før Filip ble født. 
Uten å lese så nøye om de forskjellige produktene, anså jeg at de fleste helt sikkert hadde de samme funksjonene. Pappa`n og jeg kjøpte den første bæresela vi kom over. 
Det ble en av de vi hadde hørt om, siden den var på tilbud. 
Etter Filip ble født ble den prøvd ut i små runder på stuegulvet i jakten på noen minutter med ledige armer.Endelig kunne kjøkkenet ryddes og middagen bli ferdig til normal tid, med lilleprinsen hengende på magen. Enn så lenge fungerte bæreselen godt for oss. 

Utfordringen kom da Filip vokste seg større, noe som skjedde altfor fort. Verden var mye mer interessant enn ansiktet og brystet til mamma og pappa. Filip ville ikke gå glipp av den minste lille lyd og bevegelse i rommet. Da oppdaget jeg at i bæreselen vi hadde kjøpt, kunne ikke Filip sitte med ansiktet framover før han var gammel nok til å kunne henge bak på ryggen. 




Bæreselen ble solgt, men pappaen var fast bestemt på at vi måtte ha en bæresele når vi var ute på småturer. Ny tur på Bebito, og vi ble anbefalt Stokke sin bæresele hvor Filip fremdeles kan henge på magen samtidig som han kan vende ansiktet fra oss. Ikke nok med det, men selv om Filip hadde blitt noen kilo tyngre, føltes det likevel mye lettere å bære han med seg nå. Tidligere slet jeg med at det fort ble tungt for ryggen når jeg hadde Filip foran i den første bæresela. Med Stokke sin fikk jeg mye bedre støtte i ryggen og har ikke noe problem å ha Filip der nå, til tross for at han nærmer seg året. 




Her i huset er det nok pappaen som bruker bæreselen mest, kanskje fordi jeg føler at jeg bærer nok på Filip i det daglige så når vi først er ute setter jeg han gjerne i vognen. 
Bæreselen fra Stokke er super hvis jeg skal en snartur på butikken og klokken er litt for nærme sovetid.  
Velger jeg da vogna, er veien til drømmeland kort.,Setter jeg han i bæresela slik at han får sitte å følge med i på det som skjer, har jeg en blid, våken og fornøyd gutt når jeg kommer hjem. 




Jeg måtte spørre pappaen hvorfor han er så glad i å bruke bæreselen framfor vognen. Han kom rimelig fort med svaret, "Marthe, nå har du hatt Filip i magen i 9 mnd, er det ikke på tide at jeg får bære han med meg også?" 
Han synes nok det er stas og vise han fram, samtidig som han får litt mer nærhet i bæresela når de to drar på turer sammen.




Alt i alt er jeg superfornøyd med Stokke sin bæresele, den ligger alltid i kofferten på reiser til inn og utland, hytteturer, og brukes titt og ofte til nærbutikken og små gåturer. 


Marthe Marie Volden



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar