tirsdag 11. juni 2013

Marthe og sjarmisen Filip deler sin erfaring med Yoyo-trilla med våre lesere :)

Reisetrillen Babyzen Yoyo


Ferietiden er rett rundt hjørnet, og vi med små barn står foran mange valg hva praktisk utstyr angår. Vognverden viste seg for meg å være mye større og vanskeligere enn hva jeg kunne forestille meg. 
Ei "ferie-vogn" skal dekke mange behov, og jeg hadde på forhånd funnet ut  at jeg mest sannsynlig ikke ville bruke penger på ei reisetrille. 
Etter å ha kjøpt meg prampack forsto jeg ikke meningen med ei skranglete liten trille med dårlig sittekomfort og vanskelige trilleegenskaper. Derfor må jeg innrømme at jeg var skeptisk Yoyo.
til å reise til utlandet med reisetrillen

Til vanlig har jeg en Emmaljunga Scooter til Filip. Veldig fornøyd med den og tok den derfor med meg på ferieturen just in case...
Men etter å ha gitt ferievogna en sjanse, innså jeg at jeg har tatt rimelig feil. Yoyo-trilla er noe av det mest praktiske jeg har prøvd siden jeg fikk barn. 
Jeg så mørkt på å reise med en gutt på 7 mnd alene og med flere mellomlandinger sent på kvelden. 
Med ei trille jeg fikk ha med inn på flyet og ikke trengte å slå sammen før vi hadde funnet setene våre, gikk alt som smurt. En sovende Filip ble lagt i vognen mellom seteradene etter flyet landa og jeg kunne gå med frie hender på flyplassen i Amsterdam noen timer før vi tok turen videre. 
Jeg fikk mange spørsmål fra både flypersonale og medpassasjerer hvor denne vognen kom fra, det var første gangen de hadde sett noe så lettvint og praktisk og som man i tillegg kunne ha med inn på flyet.


Vel framme på den franske riviera, var jeg klar til å gi Yoyoèn en utfordring; Frankrike er kjent for sine små intime brosteinsgater med fortau, og jeg var usikker på om det kunne være noe behagelig å trille denne lille reisetrillen. Men jeg har tatt grundig feil. Yoyo´en ble brukt hele ferien. På stranden, på byturer, kjøpesenter, som sove vogn på verandaen og til og fra flyplassen. Med regulerbar rygg lå gutten komfortabelt og godt. God plass til å bevege seg, noe som er kjekt når man har en aktiv liten krabat.


Jeg kan med hånden på hjerte anbefale alle småbarnsforeldre denne vognen. Jeg har brukt den mye også etter at jeg kom tilbake til Norge. Trenger ikke å tenke på liten plass i bilen, Yoyo-trille får plass alle over the place :)



Marthe Marie Volden

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar